- Ίδρυση Τουριστικής Ακαδηµίας µε εξωστρεφή και ερευνητικό χαρακτήρα
- Σε δηµόσια διαβούλευση άμεσα το β’ στάδιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ειδικού χωροταξικού πλαισίου για τον Τουρισµό
- Θέλουµε και ποιοτικούς και µεγάλο αριθµό τουριστών
- Η ενίσχυση του εσωτερικού Τουρισµού θα συνεχιστεί και στο µέλλον- ήδη έχουµε νοµοθετήσει την παράταση του προγράµµατος έως το 2025
Με µια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στις αρχές της νέας χρονιάς, που παραχώρησε στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στο εμβληματικό τεύχος Ιανουαρίου, που συμμετέχει στην μεγάλη έκθεση HORECA 2023, ουπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ανοίγει τα χαρτιά του, αναλύοντας και την στρατηγική του υπουργείου για το 2023 και επέκεινα.
Ο υπουργός Τουρισµού αναµένει µια ισχυρή τουριστική χρονιά το 2023 για τον ελληνικό Τουρισµό, παρά την αβεβαιότητα που υπάρχει στο διεθνές πεδίο, αναλύει τις ενέργειες και τις συµφωνίες στις οποίες έχει προχωρήσει το υπουργείο και εµφατικά τονίζει µε νόηµα ότι «…τα εξαιρετικά αποτελέσµατα του 2022 είναι αποτέλεσµα σκληρής δουλειάς, στοχευµένης στρατηγικής και γρήγορων αντανακλαστικών που έπρεπε να επιδείξουµε, προκειµένου να ανταπεξέλθουµε στις διαδοχικές αντιξοότητες. Η επιτυχία δεν ήρθε αυτόµατα».
Ο Βασίλης Κικίλιας υπογραµµίζει ότι:
– ΗΠΑ, Καναδάς και Σαουδική Αραβία, είναι ψηλά στον προγραµµατισµό των ενεργειών για high spenders τουρίστες
– Προχωρά το νοµοσχέδιο για την Τουριστική Εκπαίδευση, που µεταξύ άλλων θα προβλέπει και την ίδρυση Τουριστικής Ακαδηµίας
– Ήδη έχουµε επιστρέψει στα µεγέθη του 2019, παρά το γεγονός ότι δεν µπορεί να γίνει σύγκριση της περσινής ή της φετινής χρονιάς, µε µια περίοδο «ανέφελη».
Και σηµειώνει εµφατικά:
Χρέος µας είναι να αναβαθµίζουµε συνεχώς το τουριστικό µας προϊόν, να το εξελίσσουµε- σας υπενθυµίζω ότι το µεγάλο µας στοίχηµα για το 2023 είναι η βιωσιµότητα- , και όλοι µαζί (Πολιτεία, ξενοδόχοι, ταξιδιωτικοί πράκτορες, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που εφάπτονται στον Τουρισµό κ.α.) να εργαζόµαστε και να συνεργαζόµαστε για την επίτευξη αυτού του εθνικού στόχου.
Αναφερόμενος στο 2023, το χαρακτηρίζει «έτος- ορόσημο» για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στη χώρα μας, καθώς «η αλλαγή του τουριστικού μοντέλου και η στροφή στη βιωσιμότητα τα επόμενα χρόνια, αποτελεί ζητούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτακτική ανάγκη για την Ελλάδα της οποίας το τουριστικό προϊόν βασίζεται στις φυσικές ομορφιές, στις παραδόσεις και στην πολιτιστική της κληρονομιά». Δηλώνει δε ότι «…είναι χρέος μας- όχι μόνο για το παρόν αλλά και για τις επόμενες γενιές- να προστατέψουμε την ταυτότητα της χώρας μας που την κάνει μοναδική σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας στους επισκέπτες ταξιδιωτικές εμπειρίες που δεν μπορούν να βιώσουν πουθενά αλλού».
Και βέβαια ενόψει εκλογών ο Βασίλης Κικίλιας υπογραμμίζει ότι «Στις ερχόμενες εκλογές, όπως γνωρίζετε, θα είμαι και πάλι υποψήφιος στην Α’ Αθήνας. Η ενασχόληση με τα κοινά προφανώς εδράζεται στην θέληση και επιθυμία για προσφορά στην κοινωνία. Αυτός άλλωστε πρέπει να είναι ο ρόλος του κάθε πολιτικού: να είναι δίπλα στον κάθε πολίτη, να μην ξεχνάει ούτε μια στιγμή ότι ο λαός του έχει δώσει τη θέση εξουσίας που κατέχει και ότι η αποστολή του είναι η προστασία, η ευημερία και η πρόοδος της κοινωνίας. Είμαι πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης και όσο βρίσκομαι στην πολιτική σκηνή θα παλεύω με όλες μου τις δυνάμεις για τους συμπολίτες μου και κυρίως για τους πιο αδύναμους, αυτούς που δεν έχουν ή δεν μπορούν».
Η συνέντευξη
Η συνέντευξη του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια στον εκδότη του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:
Ποια είναι κ. υπουργέ τα πρώτα μηνύματα που έχετε για τη σεζόν του 2023; Ποιες αγορές κατά την άποψη σας το 2023 θα «τρέξουν» και ποιες νέες αγορές πρέπει να προσεγγίσουμε και σε ποιο χρονικό ορίζοντα;
Η στρατηγική που αναπτύξαμε το 2022 έβαλε γερά θεμέλια και η περσινή επιτυχία έχει δώσει ισχυρή ώθηση στην επόμενη σεζόν. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε την προσπάθεια για ακόμα μεγαλύτερη επέκταση της τουριστικής περιόδου με στόχο η Ελλάδα να εξελιχθεί σε 12μηνο προορισμό, προβάλουμε περισσότερους εναλλακτικούς προορισμούς για καλύτερη διάχυση του τουριστικού προϊόντος, και προχωράμε σε συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες και tour operators για ανοίγματα σε επιπλέον αγορές. Ενδεικτικά αναφέρω τη Σαουδική Αραβία, μια πολύ σημαντική αγορά με high spenders ταξιδιώτες, με την οποία προχωρούν οι συζητήσεις για νέες απευθείας πτήσεις.
Το σήμα που έχουμε για το 2023 είναι ισχυρό και παρότι και αυτή η χρονιά θα είναι δύσκολη, πιστεύω ότι- όπως και το 2022- με σωστά μελετημένο σχεδιασμό και σκληρή δουλειά θα καταφέρουμε να έχουμε και φέτος υψηλές επιδόσεις σε αφίξεις και ταξιδιωτικά έσοδα.
Πότε πιστεύετε ότι θα επιστρέψουμε στα μεγέθη του 2019 ή θα τα ξεπεράσουμε;
Κύριε Δεριζιώτη, ήδη έχουμε επιστρέψει στα μεγέθη του 2019, παρά το γεγονός ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση της περσινής ή της φετινής χρονιάς με μια περίοδο «ανέφελη». Το 2019 δεν είχαμε τους πρώτους μήνες τη χώρα κλειστή λόγω της πανδημίας, δεν είχαμε πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, δεν είχαμε πληθωρισμό, ακρίβεια, ενεργειακή κρίση και οι αγορές της Ρωσίας, της Ουκρανίας και φυσικά η πολύ μεγάλη της αγορά της Κίνας τότε ήταν ανοιχτές. Δυστυχώς, διανύουμε μια περίοδο με πολλαπλές κρίσεις που πλήττουν όλη την Ευρώπη, και γνωρίζετε ότι ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύ ευμετάβλητο προϊόν. Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2022 είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, στοχευμένης στρατηγικής και γρήγορων αντανακλαστικών που έπρεπε να επιδείξουμε προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις διαδοχικές αντιξοότητες. Η επιτυχία δεν ήρθε αυτόματα.
Θέλουμε λίγους και καλούς ή πολλούς και όλων των εισοδηματικών επιπέδων, τουρίστες;
Η προσέλκυση «ποιοτικών» ταξιδιωτών που μένουν αρκετές ημέρες στη χώρα μας και δαπανούν πολλά χρήματα, αποτέλεσε πρωταρχικό μας στόχο και εξακολουθεί να είναι ζητούμενο. Σας ανέφερα προηγουμένως την αγορά της Σ. Αραβίας, από τις ΗΠΑ θα έχουμε και φέτος από τις αρχές της άνοιξης απευθείας πτήσεις, το ίδιο και από Καναδά. Ταυτόχρονα, όμως, θέλουμε και μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών επειδή η χώρα μας έχει τόσο πολλούς πανέμορφους προορισμούς που θέλουμε να ενισχύσουμε και να στηρίξουμε με σωστή διάχυση των ταξιδιωτικών ροών. Με αυτό το στόχο, ο ΕΟΤ συνεχίζουμε να προβάλλουμε εναλλακτικούς προορισμών που μπορούν να προσφέρουν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες σας για την επέκταση της τουριστικής σεζόν; Τι θα κάνετε για τον εσωτερικό Τουρισμό, όχι μόνο φέτος, αλλά σε βάθος χρόνου; Θα συνεχιστούν τα προγράμματα που ξέρουμε, θα γίνει κάτι νέο;
Ως Υπουργείο εγκαινιάσαμε το 2020 το πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους” με διπλό στόχο: πρώτον, την στήριξη -σε εποχές παγκόσμιων κρίσεων- των συμπολιτών μας, και δεύτερον την επέκταση της τουριστικής κίνησης σε όλη τη χώρα και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Το 2022, το πρόγραμμα- η υλοποίηση του οποίου τελεί υπ’ ευθύνη της υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη- αναβαθμίστηκε σημαντικά. Πλέον χορηγείται με ψηφιακή κάρτα στο κινητό, ενώ η επιδότηση ανέρχεται στα 150€ ανά δικαιούχο, και 200€ για ΑΜΕΑ συμπολίτες μας. Καλύπτει διαμονή σε κάθε προορισμό της χώρας, και για το σύνολο των χειμερινών μηνών, συμβάλλοντας έτσι στην πολυπόθητη επέκταση της σεζόν, ενώ μεριμνήσαμε ώστε οι επιχειρήσεις να πιστώνονται τα χρήματα άμεσα.
Στα τέλη Ιανουαρίου θα γίνει η 3η κλήρωση για 125.000 νέους δικαιούχους, φτάνοντας έτσι τους 400.000 συνολικά μόνο για φέτος. Οι ψηφιακές κάρτες μπορούν να εξαργυρωθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου, οπότε καλό θα ήταν οι δικαιούχοι να σπεύσουν να τις αξιοποιήσουν. Για την περίοδο 2022-2023 έχει εξασφαλιστεί προϋπολογισμός που ξεπερνά τα 64 εκ €, υπερδιπλάσιος από τον αρχικά προβλεπόμενο.
Η ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού θα συνεχιστεί και στο μέλλον- ήδη έχουμε νομοθετήσει την παράταση του προγράμματος έως το 2025. Και κάθε χρόνο θα βελτιώνεται, έτσι ώστε να στηρίξει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τους συμπολίτες μας και το δικαίωμα τους σε διακοπές.
Το παραγωγικό μοντέλο της χώρας βασίζεται ιδιαίτερα στον Τουρισμό. Χρειάζεται κάποια αλλαγή κατά την άποψή σας; Θεωρείτε ότι ο Τουρισμός έχει στηριχθεί με ειδικά μέτρα όλα αυτά τα χρόνια;
Ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας και την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλοντας στον ΑΕΠ της χώρας κατά 25%. Επομένως, είναι χρέος μας να αναβαθμίζουμε συνεχώς το τουριστικό μας προϊόν, να το εξελίσσουμε- σας υπενθυμίζω ότι το μεγάλο μας στοίχημα για το 2023 είναι η βιωσιμότητα- , και όλοι μαζί (Πολιτεία, ξενοδόχοι, ταξιδιωτικοί πράκτορες, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που εφάπτονται στον τουρισμό κ.α.) να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε για την επίτευξη αυτού του εθνικού στόχου. Αναφορικά με τη στήριξη που ρωτάτε, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη την παρέχει και αυτό αποδείχθηκε στο μέγιστο βαθμό την περίοδο της πανδημίας.
Τα τελευταία χρόνια το υπουργείο Τουρισμού έχει μπει δυναμικά και στο κομμάτι της προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Πιστεύετε στις συνεργασίες με τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρίες; Τι θα κάνετε στον τομέα αυτό, να περιμένουμε αλλαγές; Πείτε μας για τις συμφωνίες που έχετε κάνει;
Πεποίθησή μου είναι ότι σε όλους τους τομείς- όχι μόνο στον τουρισμό- οι συνεργασίες και η ομαδική δουλειά αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για να ανταπεξερχόμαστε στις κρίσεις, να πηγαίνουμε μπροστά και να φέρνουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Το υπουργείο Τουρισμού επιβάλλεται να διαθέτει εξωστρέφεια και να προχωρά σε επωφελείς συνεργασίες, ειδικά με τους μεγάλους παίκτες της αγοράς που αναφέρετε.
Από την πρώτη στιγμή που ο πρωθυπουργός μού εμπιστεύθηκε το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο δεν έχω σταματήσει να πραγματοποιώ ταξίδια έτσι ώστε η Ελλάδα να είναι πάντα παρούσα στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις και στα συνέδρια, στο περιθώριο των οποίων γίνονται συναντήσεις και δρομολογούνται συμφωνίες για νέες πτήσεις και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Οι επιδόσεις που είχαμε το 2022 σε αφίξεις, έσοδα και νέες αγορές είναι αποτέλεσμα αυτών των συμφωνιών. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι για έχουμε αποτελέσματα απαιτείται ομαδική δουλειά και προσπάθεια με τη συμμετοχή όλων (υπουργείο, EOT, τοπική/περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αεροπορικές εταιρείες, tour operators).
Με το νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον Τουρισμό τι γίνεται; Που βρισκόμαστε; Νομίζω υπάρχει καθυστέρηση σε ένα εξόχως σημαντικό εργαλείο για την τουριστική ανάπτυξη, παρά το γεγονός ότι το εξήγγειλε και ο πρωθυπουργός.
Αναφορικά με το νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον Τουρισμό, έχουν γίνει σημαντικά βήματα. Μάλιστα, τo Υπουργείο Περιβάλλοντος έχει παραλάβει το β’ στάδιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ειδικού χωροταξικού πλαισίου για τον Τουρισμό και άμεσα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Μείζον πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει στην τουριστική Εκπαίδευση και σαν να μην έφθανε αυτό, υπάρχει και σοβαρό πρόβλημα εξεύρεσης προσωπικού.
Η έλλειψη προσωπικού αποτελεί ένα ευρύτερο πρόβλημα για όλες τις χώρες. Στην Ελλάδα εντοπίζεται κυρίως στον τομέα της εστίασης και της φιλοξενίας, και ευτυχώς δεν αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα σε τομείς όπως τα αεροδρόμια.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος είμαστε σε συνεχή επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς- δημόσιους και ιδιωτικούς- ούτως ώστε τα κενά να εντοπίζονται και να καλύπτονται το συντομότερο δυνατό. Και αξίζει να επισημανθεί ότι παρά τα όποια επιμέρους ζητήματα, ο ελληνικός τουρισμός φέτος κατάφερε να λειτουργήσει αποτελεσματικά και ποιοτικά και σε επίπεδο προσωπικού.
Η κυβέρνηση άλλωστε έχει λάβει συγκεκριμένα μέτρα στήριξης ιδιαίτερα των νέων εργαζομένων (νέα αύξηση κατώτατου μισθού, ψηφιακή κάρτα εργασίας, μείωση ασφαλιστικών εισφορών κ.α.) και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε ακόμα πιο εντατικά την επόμενη τετραετία, όπου η βασική μας προτεραιότητα θα είναι οι καλύτεροι μισθοί, όπως είπε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Ως προς την τουριστική εκπαίδευση, που είναι ο κύριος μοχλός για την οικοδόμηση του τουρισμού του μέλλοντος, προχωρήσαμε τα τελευταία 2 χρόνια σε μία σειρά από πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της. Συγκεκριμένα, στα ΙΕΚ προσθέσαμε νέες πειραματικές ειδικότητες, εκδώσαμε νέο κανονισμό σπουδών και προσλαμβάνουμε νέο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, μεριμνώντας παράλληλα, για τη παροχή επιδόματος στέγασης στους σπουδαστές και με αναδρομική αύξηση από 1000 στα 1500 €. Στις Σχολές Ξεναγών, εκσυγχρονίσαμε το πρόγραμμα σπουδών και τον κανονισμό τους, προσθέτοντας νέα μαθήματα ειδικών μορφών τουρισμού, καθώς και προβλέψεις για virtual περιηγήσεις, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τη δωρεάν είσοδο τους σε όλα τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, μεριμνήσαμε για τη δωρεάν παροχή νέων, σύγχρονων συγγραμμάτων για όλα τα έτη και εξασφαλίσαμε τη παροχή μειωμένου κομίστρου μετακίνησης σε ΜΜΜ. Και τελος υλοποιούμε, με πόρους ύψους 46 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, το μαζικότερο πρόγραμμα επιδοτούμενης επιμόρφωσης ανέργων και εργαζόμενων στον τουρισμό, 18.000 τουλάχιστον θέσεων.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο για την τουριστική Εκπαίδευση που είχε ετοιμαστεί και εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο, είναι ακόμη στα συρτάρια. Τι ακριβώς συμβαίνει και τι θα πράξετε για την εκπαίδευση και την έλλειψη προσωπικού;
Δεν υπήρξε κάποιο νομοσχέδιο εγκεκριμένο από το υπουργικό συμβούλιο, το οποίο έχει μπει σε κάποιο συρτάρι. Αυτό που ισχύει, είναι ότι διεκδικήσαμε και εξασφαλίσαμε τεχνική βοήθεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με στόχο την συνολική αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης. Έχουν πλέον ολοκληρωθεί τα περισσότερα παραδοτέα του έργου, και το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο -όπως έχουμε ανακοινώσει- μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει την ίδρυση Τουριστικής Ακαδημίας με εξωστρεφή και ερευνητικό χαρακτήρα, αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα.
Ποια είναι τα διδάγματα για τον Τουρισμό από την πανδημία Covid;
Η πανδημία αναμφίβολα έπληξε τον τουρισμό και οι επιπτώσεις είναι ακόμα ορατές, κυρίως σε ότι αφορά τις ελλείψεις σε προσωπικό. Παρόλα αυτά, η ελληνική κυβέρνηση με στοχευμένες παρεμβάσεις, καλά αντανακλαστικά και εφαρμόζοντας μέτρα κοινωνικής πολιτικής κατάφερε να ανταπεξέλθει σε αυτή την παγκόσμια κρίση και να έχει τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Διαπιστώσατε το περασμένο καλοκαίρι τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας που είχαν τα αεροδρόμια σε άλλες χώρες λόγω ελλείψεων σε προσωπικό, απεργιών, καθυστερήσεων και ματαιώσεις πτήσεων. Στην Ελλάδα δεν είχαμε τέτοια ζητήματα, αυτό δεν ήταν τυχαίο. Επίσης η επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας και το ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού όταν οι άλλες χώρες ήταν κλειστές, συνέβαλε καθοριστικά στο rebranding της Ελλάδας με αποτέλεσμα σήμερα να αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ασφαλείς προορισμούς του κόσμου.
Σημαντικά προβλήματα υπήρξαν στην αποπληρωμή των επιχειρήσεων του που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους». Τι θα κάνετε προκειμένου να μην επαναληφθούν;
Αυτό το πρόβλημα κύριε Δεριζιώτη το έχουμε ήδη λύσει. Το σύστημα καταβολής που κληρονομήσαμε από το παλαιότερο πρόγραμμα του 2020-2021 απαιτούσε όντως σημαντικό χρόνο για την πληρωμή των ξενοδόχων και των ιδιοκτητών καταλυμάτων. Και για αυτό και το αλλάξαμε. Έτσι πλέον στο νέο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών διαμονής πληρώνονται αμέσως, με πίστωση όλων των χρημάτων για κάθε εξαργύρωση της ψηφιακής κάρτας, αυτόματα, στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
Ποια είναι η γνώμη σας για την ακολουθούμενη, εθνική, τουριστική πολιτική, και ποιο θεωρείται ως το ιδανικό τουριστικό μοντέλο, που θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον για τον ελληνικό Τουρισμό; Πως θα ήταν ιδανικά για εσάς ο ελληνικός Τουρισμός το 2030;
Το 2023 θα είναι έτος- ορόσημο για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στη χώρα μας. Η αλλαγή του τουριστικού μοντέλου και η στροφή στη βιωσιμότητα τα επόμενα χρόνια, αποτελεί ζητούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτακτική ανάγκη για την Ελλάδα της οποίας το τουριστικό προϊόν βασίζεται στις φυσικές ομορφιές, στις παραδόσεις και στην πολιτιστική της κληρονομιά. Είναι χρέος μας- όχι μόνο για το παρόν αλλά και για τις επόμενες γενιές- να προστατέψουμε την ταυτότητα της χώρας μας που την κάνει μοναδική σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας στους επισκέπτες ταξιδιωτικές εμπειρίες που δεν μπορούν να βιώσουν πουθενά αλλού. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσουμε εθνικές πρωτοβουλίες βιώσιμης ανάπτυξης και προγράμματα πιστοποίησης προορισμών και επιχειρήσεων που εφαρμόζουν βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της αειφορίας με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή και την ανάπτυξη συνεργασιών.
Επειδή έχουμε εκλογές μπροστά μας, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα σας; Γιατί ασχοληθήκατε με τα κοινά; Τι σημαίνει για εσάς προσφορά στο κοινωνικό σύνολο;
Στις ερχόμενες εκλογές, όπως γνωρίζετε, θα είμαι και πάλι υποψήφιος στην Α’ Αθήνας. Η ενασχόληση με τα κοινά προφανώς εδράζεται στην θέληση και επιθυμία για προσφορά στην κοινωνία. Αυτός άλλωστε πρέπει να είναι ο ρόλος του κάθε πολιτικού: να είναι δίπλα στον κάθε πολίτη, να μην ξεχνάει ούτε μια στιγμή ότι ο λαός του έχει δώσει τη θέση εξουσίας που κατέχει και ότι η αποστολή του είναι η προστασία, η ευημερία και η πρόοδος της κοινωνίας. Ακόμα και ο ένας πολίτης που προστατεύθηκε από την Ελληνική Αστυνομία, η ζωή ενός ανθρώπου που σώθηκε από μια επιπλέον κλίνη ΜΕΘ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η μια επιπλέον πτήση που ενίσχυσε την τοπική οικονομία ενός προορισμού, αποτελούν αυτό που σημαίνει για εμένα προσφορά όταν ήμουν υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Τουρισμού. Είμαι πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης και όσο βρίσκομαι στην πολιτική σκηνή θα παλεύω με όλες μου τις δυνάμεις για τους συμπολίτες μου και κυρίως για τους πιο αδύναμους, αυτούς που δεν έχουν ή δεν μπορούν.
money-tourism.gr
Επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο facebook/ instagram: ByBusMagazine, ακολουθήστε μας και κάντε like στα άρθρα μας… γιατί το bybus.gr μπορεί να σας ταξιδέψει παντού!!