spot_img

GBR: Ολική επαναφορά για τον ελληνικό Τουρισμό το 2022…Η θέση της Ελλάδας

Δυναμική ανάκαμψη κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός το 2022, παρά τη μείωση που παρατηρήθηκε σε αφίξεις και διανυκτερεύσεις, με την Ελλάδα να περιλαμβάνεται στους… κερδισμένους της περυσινής χρονιάς.

Όπως προκύπτει με βάση τα στοιχεία της GBR Consulting, μειωμένες κατά 11% ήταν οι διεθνείς αφίξεις στην Ελλάδα έως τον Νοέμβριο του 2022, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Ενώ και οι διανυκτερεύσεις στα δωμάτια των ελληνικών ξενοδοχείων το 2022 ήταν μειωμένες κατά 10,1%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση των οδικών αφίξεων, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου των διεθνών αφίξεων το 2019.

Όσον αφορά στις αφίξεις διεθνών ταξιδιωτών στα ελληνικά αεροδρόμια μειώθηκαν μόλις κατά 1% το 2022, έναντι του 2019, λόγω της πολύ ισχυρής καλοκαιρινής περιόδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GBR, οι διεθνείς εισπράξεις μειώθηκαν κατά 1% μέχρι τον Νοέμβριο του 2022, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019 , ενώ για το σύνολο του 2022 αναμένεται ότι η Ελλάδα προσέλκυσε συνολικά σχεδόν 28 εκ. διεθνείς τουρίστες, οι οποίοι δαπάνησαν 17,5 δισ. ευρώ.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία έως τον Οκτώβριο για όλες τις εμφανιζόμενες μεσογειακές χώρες, οι διεθνείς αφίξεις μειώθηκαν κατά 15,8% το 2022. σε σύγκριση με το 2019. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ιταλία με πτώση 26%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 22%.

Η Τουρκία παρουσίασε τις καλύτερες επιδόσεις με μείωση των διεθνών αφίξεων κατά μόλις 3% κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Ως αποτέλεσμα, με βάση τις επιδόσεις του 2022 η Τουρκία ξεπέρασε τους ανταγωνιστές της και κέρδισε μερίδιο αγοράς όπως ακριβώς η Πορτογαλία, η Κροατία και η Ελλάδα.

Η Ιταλία και η Γαλλία είχαν τις χειρότερες επιδόσεις, ενώ η Ισπανία παρά την πτώση κατά 17% στις διεθνείς αφίξεις κατάφερε και διατήρησε το μερίδιο αγοράς της.

Η πορεία των εσόδων

Ο δείκτης των εσόδων δείχνει το πρώτο δύσκολο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την GBR. Η αισιοδοξία είχε ήδη εξασθενήσει από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 εξαιτίας των επιπέδων ρεκόρ στα κρούσματα και τους θανάτους από Covid-19 και την είσοδο της νέας παραλλαγής Omicron. Στις αρχές του 2022 τα μέτρα για την πανδημία εξακολουθούσαν να ισχύουν, επηρεάζοντας σημαντικά τις επιδόσεις των ξενοδοχείων πόλης, συμπεριλαμβανομένων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Από τον Απρίλιο του 2022 η ζήτηση ανέκαμψε και τα τουριστικά ξενοδοχεία ξεκίνησαν τη σεζόν τους φτάνοντας σε ανάλογη πληρότητα με τα επίπεδα του 2019, αλλά με σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, που προκλήθηκε από την ισχυρή και ταχεία ανάκαμψη μετά τoν Covid, τις παγκόσμιες διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και τον ουκρανο-ρωσικό πόλεμο, που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022.

Το RevPAR στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αυξήθηκε κατά 2%, ενώ στις άλλες πόλεις της Ελλάδας τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο μειώθηκαν κατά 2%.

Προκλήσεις στον τομέα της φιλοξενίας

Το 2022 αποτελεί τη νέα βάση και προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των εσόδων, ενώ, παράλληλα,  ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι αντιμέτωπη με το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το κόστος εργασίας -και την έλλειψή ανθρώπινου δυναμικού- αγαθών και υπηρεσιών και του κόστους κεφαλαίου. Την ίδια στιγμή ,η αύξηση των τιμών μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, ασκώντας πίεση στους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς.

Τον Δεκέμβριο του 2022 ο πληθωρισμός στην Ελλάδα μειώθηκε για τρίτο συνεχόμενο μήνα στο 7,6% σε ετήσια βάση, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο. Ο ενεργειακός πληθωρισμός μειώθηκε στο 4,8% σε ετήσια βάση λόγω των χαμηλότερων παγκόσμιων τιμών και των κυβερνητικών επιδοτήσεων. Ο εκπληκτικά ζεστός χειμώνας στην Ευρώπη οδήγησε σε κατακόρυφη πτώση των τιμών του φυσικού αερίου και, ενδεχομένως, η Ευρώπη θα εξέλθει από τον χειμώνα με σχετικά υψηλά επίπεδα αποθεμάτων.

Ως εκ τούτου, η Oxford Economics αναμένει απότομο αποπληθωρισμό το 2023 σε επίπεδο 3,9%, πολύ πάνω από τους στόχους της ΕΚΤ, η οποία θα αυξήσει περαιτέρω τα επιτόκια, ασκώντας περαιτέρω πίεση στα επιτόκια τραπεζικού δανεισμού και στις αποδόσεις των μακροπρόθεσμων κρατικών ομολόγων. Η αγορά εργασίας είναι ανθεκτική με την ανεργία να μειώνεται στο 11,4% τον Νοέμβριο του 2022 και οι επενδύσεις θα στηρίξουν περαιτέρω την ανάκαμψη με δαπάνες 31 δισ. ευρώ του μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ, κατά την περίοδο 2021-2026.

Υστερεί σε θέματα διαφορετικότητας και ισότητας η ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία

Η ενεργειακή κρίση μπορεί να καθυστέρησε την πράσινη μετάβαση, αλλά η κλιματική αλλαγή αποτελεί σημαντική απειλή και θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον, τις οικονομίες και εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Όπως αναφέρει η GBR, ο τομέας του τουρισμού είναι ευάλωτος και πρέπει να υιοθετήσει πλήρως την Ατζέντα 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) που υιοθετήθηκαν το 2015 στη Νέα Υόρκη, από 193 χώρες, στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

Αυτοί οι 17 στόχοι δεν αφορούν μόνο τον πλανήτη και το περιβάλλον, αλλά και στόχους που περιλαμβάνουν την αξιοπρέπεια, τους πολίτες, την ευημερία, τη δικαιοσύνη και την εταιρική σχέση. Ενώ άλλες βιομηχανίες στην Ελλάδα έχουν αναπτύξει πολυάριθμες πρωτοβουλίες, σε σχέση με τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη (DEI), η ελληνική βιομηχανία της φιλοξενίας βιομηχανία υστερεί, ενώ αποτελείται από ένα όλο και πιο ποικιλόμορφο σύνολο ταξιδιωτών και εργαζομένων.

Η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας είναι απαραίτητη για την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών λειτουργιών και τη δημιουργία αξίας για τους πελάτες. Αυτό εκτείνεται από την αυτοματοποίηση εργασιών ρουτίνας, τα συστήματα ηλεκτρονικών κρατήσεων, τις εφαρμογές για κινητά, τη διαχείριση εσόδων, την ανίχνευση απάτης, τις πράσινες τεχνολογίες, την προληπτική συντήρηση μέχρι, κυρίως, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και της εμπειρίας των πελατών με τη χρήση τεχνολογίας CRM, η οποία καλύπτει όλα τα δεδομένα των πελατών σε όλα τα στάδια του ταξιδιού. Η τεχνητή νοημοσύνη θα ενσωματωθεί όλο και περισσότερο σε όλα τα προαναφερθέντα συστήματα.

Πωλήθηκε το 4στερο Ammos Resort

Στα μέσα Ιανουαρίου 2023 ανακοινώθηκε στα μέσα ενημέρωσης ότι μετά από τρεις δημοπρασίες, το 4 αστέρων Ammos Resort στην Κω πωλήθηκε έναντι του ποσού των 4,7 εκατομμυρίων ευρώ. Η αρχική τιμή προσφοράς στις δύο πρώτες δημοπρασίες είχε οριστεί στα 5,5 ευρώ εκατομμύρια ευρώ, με το Money & Tourism να ανακοινώνει ότι ο αγοραστής είναι ο Χάρης Σιγανός της Zeus International.

money-tourism.gr

Επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο facebook/ instagram: ByBusMagazine, ακολουθήστε μας και κάντε like στα άρθρα μας… γιατί το bybus.gr μπορεί να σας ταξιδέψει παντού!!

 

spot_img

Web Tv

spot_img
spot_img