spot_img

Το… παιχνίδι των κρατήσεων και οι νέες τάσεις στον Τουρισμό για το 2024

Μπορούν οι καταναλωτές να αντέξουν οικονομικά να συνεχίσουν να ξοδεύουν για ταξίδια; Έχει μετατοπιστεί η περίοδος αιχμής των κρατήσεων; Και πώς μπορεί ο κλάδος να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις προσωπικού και την αλλαγή της στάσης απέναντι στην εργασία; Εμπειρογνώμονες του κλάδου συζήτησαν αυτά τα θέματα -και άλλα- στην εκδήλωση TTG Agenda 2023, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στις 26 Σεπτεμβρίου, σε συνεργασία με την PwC.

Ακολουθούν τα βασικά συμπεράσματα, οι προβλέψεις και οι θέσεις των ειδικών του κλάδου

– Η ΖΗΤΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ PLAN Β
Παρά τις κατανοητές ανησυχίες για τις διαταραχές στις αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια, η αίσθηση κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ήταν ότι η ζήτηση για ταξίδια και διακοπές ξεπέρασε αυτούς τους φόβους.

“Η γενικότερη επιθυμία των πελατών να ταξιδέψουν φαίνεται να ξεπερνά τις όποιες ανησυχίες για διαταραχές στα ταξίδια… προς το παρόν”, δήλωσε ο Gary Gillespie, διευθύνων σύμβουλος της Independent Travel Experts.

“Αλλά αυτό μπορεί κάλλιστα να αλλάξει, διότι δεν νομίζω ότι έχουμε δει το τέλος των ταξιδιωτικών διαταραχών, οπότε θεωρώ ότι πρέπει να σκεφτούμε να θέσουμε σε εφαρμογή σχέδια έκτακτης ανάγκης, εξετάζοντας τι μπορούμε να κάνουμε για να μετριάσουμε αυτόν τον κίνδυνο”, πρόσθεσε.

Η Kelly Jackson, διευθύνουσα σύμβουλος της The Travel Corporation στην περιοχή EMEA, συμμερίστηκε αυτή την άποψη. “Θα έλεγα ψέματα αν ισχυριζόμουν ότι δεν έχουμε βαρεθεί [τη διαταραχή] και τη ζημία που προκαλεί στην επιχείρησή μας, αλλά νομίζω ότι έχουμε γίνει ειδικοί στο σχέδιο Β και στα σχέδια έκτακτης ανάγκης”.

– ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΝΑ ΑΝΤΕΞΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΥΝ;
Ο Rick Jones, επικεφαλής της PwC UK για τη φιλοξενία, τα ταξίδια και την αναψυχή, ήταν ξεκάθαρος σχετικά με το πού βρίσκονται τα ταξίδια στην ιεραρχία των καταναλωτών: “Η προτεραιότητα των ταξιδιών στα οικονομικά των νοικοκυριών είναι ακριβώς στην κορυφή”.

Παρά ταύτα, μια σημαντική μειοψηφία αμφιταλαντεύεται για το αν -και πόσα- θα ξοδέψει για διακοπές το επόμενο έτος, με το 17% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν από την TTG και την PwC να μην είναι σίγουροι για το πότε θα κλείσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές για το 2024 και το 15% να είναι επιφυλακτικοί για το αν θα αυξήσουν τις δαπάνες τους, σε σχέση με το 2023.

Το ερώτημα “αν οι άνθρωποι μπορούν να αντέξουν οικονομικά να κάνουν διακοπές εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο για τους καταναλωτές”, δήλωσε η συνεργάτιδα της PwC, Eleanor Scott.

“Υπάρχει μια προειδοποίηση για τα μεσαία εισοδήματα και τη μεσαία αγορά. Η ζήτηση υπάρχει, αλλά τι θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά; Περιμένετε στάση αναμονής από αυτούς τους καταναλωτές, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει το προφίλ των κρατήσεων το επόμενο έτος”, συμπλήρωσε.

– ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ Η ΚΟΡΥΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Η έρευνα αποκάλυψε τη συνεχιζόμενη πόλωση μεταξύ των καταναλωτών που έχουν κλείσει -ή σχεδιάζουν να κλείσουν- τις καλοκαιρινές τους διακοπές το 2024, εφέτος, σε σχέση με εκείνους που δεν θέλουν να οργανώσουν τα σχέδια διακοπών τους πριν από την άνοιξη του 2024 το νωρίτερο.

Οι κρατήσεις που έγιναν νωρίτερα τείνουν να προέρχονται από καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας και από καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα, ενώ ο μεγαλύτερος χρόνος αναμονής παρατηρήθηκε περισσότερο στη μεσαία ηλικία και το μεσαίο εισόδημα.

Ωστόσο, η κορύφωση της χρονιάς παραμένει, σύμφωνα τόσο με την έρευνα καταναλωτών όσο και με το πάνελ, με το 16% των ερωτηθέντων να σκοπεύει να κάνει κράτηση τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο. Σύμφωνα με τον Rick Jones, δεν είναι τόσο ισχυρή η κορύφωση των κρατήσεων όσο ήταν κάποτε, αλλά ο Ιανουάριος εξακολουθεί να είναι ο μήνας αιχμής των κρατήσεων, συγκεντρώνοντας το 16%.

– ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ
Μια αποκάλυψη σε όλο το πάνελ ήταν το “απίστευτο” ενδιαφέρον των εταιριών ιδιωτικών κεφαλαίων για τον ταξιδιωτικό τομέα αυτή τη στιγμή, με μια δραστήρια αγορά συγχωνεύσεων και εξαγορών να αναμένεται μετά το 2024.

“Υπάρχει πάντα ένα εποχικό στοιχείο στα ταξίδια, αλλά το 2024 είναι πιο έντονο από ποτέ”, δήλωσε ο Jones της PwC.

“Οι επενδυτές εξετάζουν και πάλι τον τομέα -έχουμε όλο και περισσότερες συζητήσεις με επενδυτές ιδιωτικών κεφαλαίων που επιθυμούν να επενδύσουν στον χώρο. Ένα βασικό πράγμα που αναζητούν οι επενδυτές είναι η ανάπτυξη”.

Ο επικεφαλής του τμήματος ταξιδιών και αναψυχής της White Hart Associates, Chris Photi, συμφώνησε: “Υπάρχουν πολλές εταιρίες ιδιωτικών κεφαλαίων που διατηρούν επενδύσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα και τώρα υπάρχει ούριος άνεμος -σκέφτονται ότι αυτή θα μπορούσε να είναι μια καλή στιγμή για να βγουν στην αγορά και να προχωρήσουν την επένδυσή τους”.

– ΟΙ “ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΆΛΟΙ” ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ  Ή ΠΕΝΤΕ
Με την επικείμενη επιβεβαίωση των ανανεώσεων της Atol για τον Σεπτέμβριο, το πάνελ εκτίμησε τη θέση των “τριών μεγάλων” φορέων εκμετάλλευσης στην αγορά -Jet2holidays, TUI και easyJet holidays- κατά το επόμενο έτος.

Ο Chris Photi ήταν ανένδοτος: “Δεν είναι μυστικό ότι η Booking.com είναι ο “παίκτης” που ακολουθεί στην κατάταξη της Atol. Νομίζω ότι θα είναι ο μεγαλύτερος πωλητής αεροπορικών πακέτων διακοπών στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια. Οι νέοι λατρεύουν την ξενοδοχειακή πλατφόρμα [της Booking.com] -και αν το επαναλάβουν αυτό με τις πτήσεις, θα είναι ο νικητής”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δύο μεγάλες εταιρίες μπορεί να υποχωρήσουν στην κατάταξη για λίγο. Οι OTA εξακολουθούν να έχουν αυξητική πορεία, με το loveholidays να αποτελεί τον μεγάλο νικητής τον τελευταίο ένα με δύο χρόνια.

Αναγνώρισε την “εκπληκτική ιστορία επιτυχίας” της Jet2holidays τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά, πρόσθεσε, ότι εναλλακτικοί “παίκτες” περιμένουν στα παρασκήνια.

πηγή:money-tourism.gr

Επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο facebook/ instagram: ByBusMagazine, ακολουθήστε μας και κάντε like στα άρθρα μας… γιατί το bybus.gr μπορεί να σας ταξιδέψει παντού!!

spot_img

Web Tv

spot_img
spot_img