spot_img

TUI: Υψηλές κρατήσεις 4,1 εκατ. ήδη για το 2022 | 5,4 εκατ. επισκέπτες το 2021

Η τάση για ταξίδια υψηλότερης αξίας επιφέρει σημαντική αύξηση των μέσων τιμών και κατ’ επέκταση των εσόδων, με τις ταμειακές ροές της TUI να ανέρχονται σε 1,4 δισ. ευρώ το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο του 2021, αποτελώντας το δεύτερο συνεχόμενο θετικό τρίμηνο για τον ταξιδιωτικό κολοσσό. Αυτό ανακοινώθηκε κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του οργανισμού, ο οποίος αναμένει ότι οι κρατήσεις για το Καλοκαίρι του 2022 θα ανακάμψουν κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα. 

Αυξημένες ταμειακές ροές, υψηλές κρατήσεις και εξοικονόμηση κόστους ανακοίνωσε ο όμιλος TUI κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του, με τη σχετική ανακοίνωση να αναφέρει: “Η TUI έκανε άλλο ένα βήμα προς την έξοδο από την κρίση με ένα σχεδόν ισόρροπο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο του 2021.

Λόγω της επιτυχημένης επανέναρξης των τουριστικών δραστηριοτήτων, η TUI βρίσκεται κοντά στην επίτευξη του ισοζυγίου σε όρους υποκείμενου EBIT στα -97 εκατ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2021.

Η TUI Hotels & Resorts, ένας σημαντικός και υψηλής κερδοφορίας τομέας για τον Όμιλο, καθώς και οι tour operators της TUI στις Κεντρικές και Δυτικές Ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία), παρουσίασαν θετικά υποκείμενα τριμηνιαία αποτελέσματα για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας. Οι ταμειακές ροές πριν από τις χρηματοδοτικές δραστηριότητες ήταν επίσης θετικές για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο”.

Αναφορικά με τον μετασχηματισμό του ομίλου, αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 60 τοις εκατό της ετήσιας εξοικονόμησης κόστους 400 εκατομμυρίων ευρώ που ανακοινώθηκε για το 2023, έχει ήδη επιτευχθεί το 2021.

Ωστόσο, η TUI ανέφερε ζημία σε επίπεδο ομίλου 2,48 δισεκατομμυρίων ευρώ για το οικονομικό έτος 2020-2021, έναντι 3,1 δισ. στην προηγούμενη χρήση.

Μιλώντας σχετικά ο Fritz Joussen, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου TUI, είπε: “Η λειτουργική δραστηριότητα έχει επιστρέψει. Δημιουργούμε σημαντικές ταμειακές εισροές και επιτυγχάνουμε και πάλι θετικά αποτελέσματα, σε πολλές αγορές, και με τα ξενοδοχεία μας και τις ξενοδοχειακές επωνυμίες της TUI. Το πρόγραμμα του πρώτου οικονομικού τριμήνου του 2022 έχει, ήδη, πωληθεί σχεδόν πλήρως. Αυτό σημαίνει ότι, επί του παρόντος, επιτυγχάνουμε το 69% του προ κρίσης επιπέδου. Αναμένουμε ότι το καλοκαίρι του 2022 θα επιτύχουμε, σε ένα μεγάλο βαθμό, να εξομαλύνουμε το επίπεδο κρατήσεων. Δομικά, έχουμε επίσης κάνει την εργασία μας. Ο μετασχηματισμός του Ομίλου και το παγκόσμιο πρόγραμμα αποδοτικότητας προχωρούν πολύ καλά. Το 2021 έχουμε, ήδη, επιτύχει περίπου το 60% της ετήσιας μείωσης κόστους, ύψους 400 εκατ. ευρώ, που ανακοινώθηκε για το 2023”.

“Επιπλέον, μειώσαμε το χρέος μας με επιτυχή μέτρα αναχρηματοδότησης, ενισχύσαμε τον ισολογισμό και διαθέτουμε πολύ σταθερή ρευστότητα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους επισκέπτες μας για την εμπιστοσύνη τους, όλους τους συναδέλφους για τη δέσμευσή τους και τους συνεργάτες μας στις αγορές και τους προορισμούς για την αφοσιωμένη υποστήριξή τους με την επιτυχή επανεκκίνηση του τουρισμού το 2021”, πρόσθεσε ο επικεφαλής της TUI.

1,4 δισ. ευρώ θετικές ταμειακές ροές

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2021, η TUI δημιούργησε σαφώς θετικές ταμειακές εισροές και σχεδόν τριπλασίασε τα έσοδα σε ετήσια βάση, σε 3,5 δισ. ευρώ (4ο τρίμηνο 2020: 1,2 δισ. ευρώ). Τα κέρδη έφτασαν σχεδόν στο μηδέν: το καθαρό EBIT βελτιώθηκε κατά 570 εκατ. ευρώ σε -97 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, βάσει των περιορισμένων δυνατοτήτων -συμπεριλαμβανομένων έκτακτων επιπτώσεων ύψους -60 εκατ. ευρώ (4ο τρίμηνο 2020: -1,03 δισ. ευρώ).

Θετικό καθαρό EBIT πέτυχε, για πρώτη φορά, από την έναρξη της πανδημίας η TUI Hotels & Resorts (116 εκατ. ευρώ), παραδοσιακά σημαντικός τομέας για τα κέρδη του Ομίλου, καθώς και η Κεντρική Περιφέρεια με τις αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Ελβετίας και της Πολωνίας (49 εκατ. ευρώ) και η Δυτική Περιφέρεια με τις αγορές της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Γαλλίας (71 εκατ. ευρώ). Λόγω της επιτυχημένης ανάκαμψης των λειτουργικών δραστηριοτήτων κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, η TUI, κατέγραψε σημαντικές ταμειακές εισροές, έτσι ώστε αυτές να είναι θετικές πριν από τις χρηματοδοτικές δραστηριότητες, για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, και να ανέρχονται σε 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Στις 6 Δεκεμβρίου, η TUI είχε στη διάθεσή της χρηματοοικονομικούς πόρους ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σε υψηλό επίπεδο οι κρατήσεις, αυξημένες οι μέσες τιμές των πακέτων διακοπών

Περισσότερες από 1,4 εκατομμύρια επιπλέον κρατήσεις έχουν πραγματοποιηθεί από την τελευταία ενημέρωση των κρατήσεων στις αρχές Οκτωβρίου 2021.

Η TUI καταγράφει, επί του παρόντος, 4,1 εκατομμύρια κρατήσεις για τη χειμερινή περίοδο 2021/22 και το Καλοκαίρι 2022, με την μερίδα του λέοντος βέβαια να είναι για την θερινή περίοδο. Ο όμιλος σχεδιάζει, επί του παρόντος, τη χωρητικότητα για τον Χειμώνα 2021/22, με συντελεστή μεταξύ 60% και 80% του 2019 πριν από την πανδημία. Το 69% έχει, επί του παρόντος, επιτευχθεί στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο του 2022, ενώ το 93% του προγράμματος του πρώτου τριμήνου του 2022 έχει ήδη πωληθεί.

Θα υπάρχει ευελιξία στην απόφαση για το αν θα προσφερθεί χωρητικότητα στο χειμερινό πρόγραμμα στο χαμηλότερο σημείο της κλίμακας, ανάλογα με την εξέλιξη τους τέταρτου “κύμα” του Covid-19 και τις πιθανές πολιτικές αποφάσεις όσον αφορά την παραλλαγή Omicron.

Τα σχέδια που αφορούν τη χωρητικότητα επανεξετάζονται και προσαρμόζονται τακτικά. Για τον χειμώνα και το επόμενο έτος, είναι σαφές ότι οι παραθεριστές επιλέγουν προσφορές υψηλότερης αξίας, περισσότερα οργανωμένα ταξίδια και είναι, επίσης, διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους. Οι μέσες τιμές είναι περίπου 15% υψηλότερες για τη χειμερινή σεζόν 2021-22, από ό,τι το έτος πριν από την υγειονομική κρίση. Ενώ, για το συγκριτικά καλό από άποψη κρατήσεων καλοκαίρι του 2022, οι μέσες τιμές εμφανίζονται έως και 23% υψηλότερες.

Αμετάβλητη η μακροπρόθεσμη τάση: Οι άνθρωποι επιθυμούν να ταξιδέψουν

Για το σύνολο του οικονομικού έτους 2021, 5,4 εκατομμύρια επισκέπτες ταξίδεψαν με την TUI. Το επίπεδο κρατήσεων για το οικονομικό έτος 2022 είναι ήδη ενθαρρυντικό με 4,1 εκατομμύρια κρατήσεις. Ο τουρισμός παραμένει μακροπρόθεσμα μια ισχυρή αναπτυσσόμενη αγορά, που ωφελείται από τις γενικότερες κοινωνικές τάσεις, οι οποίες θα συνεχίσουν να εντείνονται τα επόμενα χρόνια: Οι άνθρωποι ζουν περισσότερο, είναι πιο υγιείς και πιο συνειδητοποιημένοι. Πολλοί έχουν τα οικονομικά μέσα για να πάρουν μια συνειδητή απόφαση να ταξιδέψουν. Οι εμπειρίες και οι συναναστροφές γίνονται πιο σημαντικές για πολλούς ανθρώπους από την απόκτηση ακίνητης περιουσίας και αγαθών. Κάθε φορά που αίρονται οι περιορισμοί, η ζήτηση αυξάνεται αμέσως. Επί του παρόντος, ωστόσο, οι καταναλωτές κάνουν κρατήσεις μεταγενέστερα με το διάστημα που μεσολαβεί από την κράτηση μέχρι την υλοποίηση του ταξιδιού να είναι αρκετά σύντομο.

“Τα πλεονεκτήματα του καθετοποιημένου και διαφοροποιημένου, επιχειρηματικού μας μοντέλου είναι ιδιαίτερα εμφανή τώρα που μπορούμε να ανταποκριθούμε γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Απαιτήθηκε μεγάλη ευελιξία κατά την επανεκκίνηση της δραστηριότητάς μας. Η TUI μπορεί να ανταποκριθεί όπως κανένας άλλος στον κλάδο μας, καθώς διαθέτουμε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας ενός ταξιδιωτικού πράκτορα στο εσωτερικό μας. Αυτό μας επιτρέπει να λαμβάνουμε γρήγορες και συντονισμένες αποφάσεις: όταν ανοίγουμε ξανά τα ξενοδοχεία μας σε μια περιοχή, καταρτίζουμε το πρόγραμμα πτήσεων, διαθέτουμε τα αεροσκάφη για να πετάξουμε στον προορισμό, αλλά και τις κατάλληλες ομάδες στο έδαφος για να φροντίσουν τους επισκέπτες μας. Όλα συνδυάζονται στην TUI . Αυτό είναι σημαντικό για την εμπειρία διακοπών των επισκεπτών μας και οικονομικά αποδοτικό για τον Όμιλο”, είπε ο Joussen.

Ο όμιλος TUI

Ο όμιλος TUI προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες από μία μόνο πηγή για τους 28 εκατομμύρια πελάτες του, 21 εκατομμύρια από τους οποίους βρίσκονται σε ευρωπαϊκές εθνικές εταιρίες. Ολόκληρη η τουριστική αλυσίδα αξίας εκπροσωπείται κάτω από μια “στέγη”. Αυτή περιλαμβάνει περισσότερα από 400 ξενοδοχεία και θέρετρα με κορυφαίες επωνυμίες, όπως RIU, TUI Blue και Robinson και 16 κρουαζιερόπλοια.

Ο Όμιλος περιλαμβάνει επίσης τις κορυφαίες μάρκες τουριστικών πρακτόρων της Ευρώπης και διαδικτυακές πλατφόρμες μάρκετινγκ, πέντε αεροπορικές εταιρίες με περισσότερα από 100 σύγχρονα αεροσκάφη μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων και περισσότερα από 1.000 ταξιδιωτικά γραφεία.

Εκτός από την επέκταση των βασικών δραστηριοτήτων της με ξενοδοχεία, κρουαζιέρες μέσω επιτυχημένων κοινοπραξιών και δραστηριοτήτων σε προορισμούς διακοπών, η TUI εστιάζει όλο και περισσότερο στην επέκταση των ψηφιακών πλατφορμών, με τον όμιλο να μεταμορφώνεται σε ψηφιακό.

Money-tourism.gr

spot_img

Web Tv

spot_img
spot_img